Sylvia

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Sylvia - 15 februari 2011 16:48

   Helgen är gone! En ny vecka är mer än påbörjad. Känns bra! J är tillbaka på jobb idag efter att haft sin tredje sjukdag från jobb på 20 år igår! Barnen verkar också ganska ok. Ännu är jag också ok och har avverkat ännu ett zumba-pass. Alltså läget är under kontroll.


   Igår var det ju alla   :ans dag och måndag dessutom. Vi uppmärksammade denna dag med ett spontanbesök på en kina restaurang i stan, Österns Pärla. Dit har alltid jag och Jonas gått, eller hämtat hem mat ifrån, innan vi fick barnen. God mat och bra priser. Det var väldigt praktiskt att alla maträtter gick att få som barnportion också visade det sig. Oliver och Melvin tyckte det var spännande att få gå på restaurang och de hade aldrig varit på en kinesisk sådan. Ett uppskattat besök och de åt som bara den. Dagen till ära fick alla damer en röd ros och en kvist vit brudslöja, trevligt initiativ. Vad jag fick av Jonas....? Han gav mig redan mer än vad jag önskat när jag fick mina fina skor förra veckan så han hade fått köpförbud. Restaurangbesöket var familjens alla   :ans dag present. Zimba fick extra godis när vi kom hem!! För barnen tyckte att han också skulle ha något gott såklart.


   På jobb idag fick jag smaka en frukt som jag inte ens visste fanns! Pomelo heter den! En gigantisk grapefruktliknande citrusfrukt. Man måste skala den med kniv och sedan får man ta bort hinnan runt varje klyfta...lite pilleri men riktigt gott och kul att få prova på något nytt. Ska passa på att köpa hem en sådan så att barnen får prova innan säsongen är slut för Pomelo.


                                       

                                 



                           

                                      

                            

    

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards