Sylvia

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Sylvia - 6 februari 2011 13:59

   Många i skolan och på dagis har ju varit sjuka både länge och mycket. Vi har bara hållit andan och hoppats att vår tur skulle hålla i sig. Men verkligheten hinner alltid ikapp! Melvin var lite febrig igår och kände sig hängig och klagade över huvudvärk. Men med lite iprén var det ok ändå. Natten var lugn och trots att han vaknade halv sju med världens krupphosta är han inte jättesjuk. Febern är borta men han är lite halvseg och klagar över huvudvärk idag också. Det har således varit en lugn och stilla helg. Blir det inte värre så kan vi inte klaga. 


   Igår slappade vi mest med undantag för att Oliver fick sin efterlängtade mini-pc. Han har varit duktig och sparat ihop till hälften och vi la till resterande. Tyvärr fick vi inte igång vårt trådlösa nätverk så glädjen över att äntligen ha en laptop i huset grusades något. Höll på halva kvällen för att försöka få igång skiten!! Det märkliga är att det står att vi är anslutna och att det fungerar utmärkt.....och ändå fungerar det INTE!


   Denna söndag spenderas i myskläder och med en massa filmtittande för Melvins del. Oliver har kört sitt fotbollspass och är nu hemma hos Tim. Jag var iväg direkt efter frukosten och fixade veckohandlingen, skönt! Nu väntar jag och Melvin på att Jonas ska komma hem med en ren bil och fika till oss.


   Ikväll väntar första Zumba-passet för mig och jag våndas lite över mitt beslut. Är lite småförkyld och framförallt megatrött. Men jag hoppas det blir en nytändning för mig. Har ju hört mycket gott om Zumban. Har köpt Berocca Boost som påstås ge mer energi direkt när man behöver det.....hm! Testa ska jag iallafall.


   Zimba, vår söta lille katt växer och frodas. Den 13/2 blir han fem månader. Han är så "pratig" av sig så att man ibland blir tokig och han får aldrig nog av kel. En liten bebis helt enkelt. Vill man ha en gosig, tillgiven och mycket kelig katt kan jag verkligen rekomendera denna kattras, Helig Birma.


                         


                              Efter ett buspass behöver man vila.....

  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards