Sylvia

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Montazamis syrra som granne!?

Av Sylvia - 30 januari 2011 15:38

   Är super negativ idag och har varit hela helgen :((

Det händer ju aldrig något kul även om det som tur är inte har hänt något tråkigt heller, tack och lov! Det är bara det att allt rullar på och man flänger hit och dit och en massa måsten som är sååå tråkiga. Simskola på fredagskvällen gör att man kommer hem aptrött med två lika trötta barn vid halv sjutiden. Det mysiga är dock att Jonas då står med maten klar och sen slänger vi oss i soffan alla fyra med godisskålen som sällskap. Tjoff...så är fredagskvällen slut! Igår jobbade Jonas sin helg (händer inte särskilt ofta) och jag masade mig iväg 08:30 till knattefotbollen med Melvin. Lördagen spenderas med kompisar till både Oliver och Melvin här hemma hos oss. När Jonas kom hem stack jag till Ica Maxi och veckohandlade...skitkul en lördagseftermiddag!! Tjoff...så gick lördagen! Brukar ju göra handlingen på söndagar, men idag stack Jonas iväg med kunder för att kolla in handbollen i Malmö och är antagligen borta hela dagen. Jag har kört Oliver till fotbollen och sedan Melvin till en kompis. Oliver följde med en kompis hem efter träningen så det slumpade sig att jag fick två timmar för mig själv. Passade på att gå ner till stranden och försöka få upp humöret genom att tänka på hur bra jag faktiskt har det som har två friska barn och privilegiet att bo såhär, ett nytt jobb som är kul osv. Är så trött och nere för tillfället men hoppas det släpper snart igen. Vårtrötthet kanske...vilket betyder att våren är påväg..eller? Nu är snart söndagen över också och jag undrar om det blir chans till något familjelugn! Alla är på vars ett håll känns det som. Det blir väl bättre nästa helg när Jonas inte är iväg! Så...nu har jag gnällt av mig lite!


   Upptäckte av en slump att Maria Montazamis syster bott precis här vid oss! Visste att hon bodde i Rydebäck men inte att det varit så nära. Precis här vid vår lilla gräsplan där killarna brukar sparka boll, typ tre hus bort! Men hon har tydligen precis sålt sitt hus så nu kan man ju inte knacka på och be att få låna lite mjöl hos henne!! Så synd! Älskar Maria Montazami och saknar "hollywoodfruar" på TV. Hon har ju en blogg som man kan följa. Googlade lite efter hennes väskkolletion (jag älskar ju väskor!) och då kom jag till hennes blogg. Så man får väl gå in och läsa lite där i lagom dos.

                                     Första bilderna från Maria Montazamis väskkollektion!

   Har ni bakat brödet ännu????? Ska baka mitt andra nu i veckan tänkte jag. Det är verkligen supergott och så enkelt att göra. Har t o m gjort min egen müsli för att undvika socker i flingorna! Men likförbannat kan jag inte låta bli att fika med barnen och smaka deras godis....hm! Skärpning. Har sååå lätt för att tröstäta när jag är låg som nu! Nästa söndag börjar zumba-träningen och jag har inhandlat träningskläder (ägde faktiskt inga shorts) så från och med imorgon ska mitt sunda liv börja! (Har för mig att jag sa det för någon vecka sedan också...?)

                                 


                                                    KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards