Sylvia

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Sylvia - 27 januari 2011 19:55

   Nu ska ni få receptet på det goda GI-bröd jag bakade häromkvällen!

Jag delade det i tre bitar och har frusit in det och tar fram en bit i taget eftersom det bara är jag som äter det. Fast Jonas tyckte det var supergott. Förvarar brödet i kylen då jag inte tror det mår så bra i rumstemperatur. Det är lika gott nu några dagar senare! En riktig höjdare kan jag lova. Blev så glad när jag hittade receptet eftersom det inte innehöll 20 olika ingredienser och inga konstiga saker.  

                                    


2 dl havregryn

5 dl siktat dinkelmjöl

1 dl linfrön

1 dl russin (kan man säkert skippa om man inte gillar russin el ta någon annan torkad frukt)

1 dl hackade nötter eller solroskärnor

2 tsk bikarbonat

4 nypor havssalt


Blanda dessa torra ingredienser i en bunke. (Jag tog 1/2 dl solroskärnor och en 1/2 dl hackade hasselnötter.)


4 dl naturell yoghurt

1 st rivet äpple

3 msk honung


Blanda dessa ingredienser och häll i bunken med de torra ingredienserna. Blanda väl och häll i en avlång smörad form. Om man vill kan man strö över lite linfrön och solroskärnor på toppen. Grädda i 175 grader längst ner i ugnen i 1 tim och 20 min. Lägg folie över när brödet fått lagom med färg. Kolla med en brödsticka så att brödet är torrt efter full tid.


                       Lycka till och kommentera gärna här på bloggen!



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards