Sylvia

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Sylvia - 11 januari 2011 18:13


        LAXSOPPA

 



                              


       Som utlovat kommer här ett busenkelt recept på en jättegod laxsoppa:


1 zucchini ca 300 g

1 gul lök

olja till stekning

salt och peppar

8 dl hönsbuljong

2 dl crème fraiche

persilja

4 laxfiléer


1. Skär zucchinin i mindre bitar. Dela löken i bitar, behöver ej hackas!

2. Hetta upp lite olja i en kastrull och lägg i zucchinin och löken. Låt dem fräsa

    någon minut. Krydda och häll på buljongen. Låt koka i 10 minuter.

3. Ta bort kastrullen från plattan. Häll i crème fraiche och mixa soppan slät

    med en stavmixer. (Detta moment gör att barnen inte "dör" för att där är lök

    och "konstig" gurka i!!!)

4. Låt soppan koka upp. Hacka persiljan. Skär laxen i bitar typ 3x3 cm och lägg 

    i soppan. Slå av värmen på plattan och låt soppan stå kvar på eftervärmen i

    5 minuter. Lägg i persiljan.

5. Servera soppan med något gott bröd till. Vitlöksbröd är perfekt!


En favorit i vår familj! Idag när jag sa att vi skulle laxsoppa jublade Oliver. Melvin är inte lika förtjust, men äter den utan problem. Jag hoppar över bröd eller kör något GI-bröd istället.

Mums!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards