Sylvia

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Sylvia - 8 januari 2011 16:35

   Igår var det ganska tungt att bege sig till jobb när övriga familjen sov sött. Men det var helt ok ändå eftersom jag tycker om mitt jobb och vet att dagarna går fort. Dessutom slutade jag ju klockan tre och vi hade halva dagen kvar att umgås på.


   Det väntade en trevlig överraskning när jag kom hem! Vi hade börjat plocka undan julen i torsdags, men blev inte klara eftersom vi skulle köra till Halmstad på kusinens 10-årskalas. Jonas och barnen skulle iallafall fixa undan granarna på sin lediga fredag. Sen tänkte jag att jag skulle ta ner all julbelysning i fönsterna och städa som idag. Tror det eller ej men jag kom hem till ett helt nystädat hem utan granar med våra vanliga lampor i alla fönsterna, filtar och kuddar exemplariskt lagda i sofforna, dammsugat och röjt överallt!! Det kändes så skönt att komma hem till detta, blev såå glad! Ändå hade de hunnit leka ute i snöhögen som bildats när Jonas skottade fram bilen i torsdags. De hade grävt ur en riktig snögrotta och haft hur kul som helst. Fick en bild på mobilen medans jag satt och jobbade igår. Fick en lugn och skön tacofredagskväll med Let's dance som avslutning.


   Idag hade vi inget alls på schemat eftersom jag då inte behövde plocka mer med julen! Istället blev det ett IKEA besök där bästa kompisen till Oliver hängde på. Vi träffade även hans familj där ute och vi åt lunch ihop. Vi lämnade in alla barnen i lekrummet och gick sedan i lugn och ro och spanade in fåtöljer, porslin och lampor. Det blev en fåtölj, och lite nytt vardagsporslin. Tyvärr fanns inte fåtöljen hemma på lager men Jonas erbjöd sig att köra till Svågetorp!!! Så där är han nu! Barnen tittar på Aston Villa-Sheffield United och här sitter jag, men ska gå ner nu och mysa med killarna. Längtar efter min fåtölj där jag och Zimba kan mysa under en pläd och läsa när grabbarna kollar in fotbollen.  

   

   En supermysig dag och jag behöver inte ens ställa mig vid spisen och fixa mat som alltid annars. Vi har rester kvar från nyårsafton. Den underbart goda potatisgratängen och kött i senapssås. Mums!


                              Ha en underbar lördag alla   


    


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards