Sylvia

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Lussebulle & Pepparkaka

Av Sylvia - 23 november 2010 20:36

   Det går lite framåt på jobb. Både igår och idag har jag bokat in några möten för tillträden med olika banker, ringt och fått lösenuppgifter på lån så att jag kunnat göra preliminära likvidavräkningar som ska gå ut till kunder tillsammans med kallesen inför tillträdet. Jonas förklarade igårkväll exakt vad det innebär när eventuella lån ska lösas i en bostadsrättsuppgörelse och vad de olika orden betyder. Puh...! Lätt som en plätt....! Ja, kanske om ni frågar mig igen om några månader. Känns dock fortfarande omöjligt att jag ska sköta detta och en massa annat helt själv om en och en halv vecka...panik! 


   Lite trassel fortfarande efter vår käre Roxy's bortgång. Fick fakturan i fredags från djursjukhuset och den var på 11 000 kr!! Det gick som tur var på försäkringen, men det har varit lite strul med att få det klarlagt att det var ett dolt fel. Trots att vi fick det beskedet direkt av vetrinären så ville försäkringsbolaget krångla lite. Nu ser det dock ut som att allt löser sig så att vi även får pengarna tillbaka för Roxy. Förra veckan fick vi även besked på att askan efter Roxy var klar att hämta. Jonas körde till djursjukhuset och hämtade en vit träurna med hans aska och hans transportbur med filten kvar i sedan den fredagen allt hände. Grymt...! Stod och luktade på hans filt en stund innan jag la den i tvättmaskinen. Nu står urnan här hemma och vi väntar på "rätt tillfälle" att ha vår cermoni. Tror faktiskt vi väntar tills vi har en ny katt här hemma och gosa med. Vet ni vad....helt ärligt vill jag inte heller strö ut askan i detta kalla, gråa och superdeprimerande vädret. Jag vill ha en fin och solig dag, då känns det kanske inte lika hemskt, blött och kallt. 


   Idag var vi hemma hos Ingrid, Hugo och Axel i Görarp på en mysig fika. Ingrid bjöd på nybakade lussebullar, pepparkakor och kaffe. Barnen lekte och det var mysigt att bara sitta och småprata. Tack vare denna lilla fikastund fick jag lite inspiration till att kanske ta tag i att göra åtminstonde en julgrupp...! Hade tänkt strunta i det men det ryckte lite i pysselfingrarna när jag såg att Ingrid börjat! Man ska kanske besöka någon blomsteraffär i helgen och "proviantera".


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards