Sylvia

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Sylvia - 9 september 2010 19:57

   I tisdags var jag och Melvin lediga och hade planerat ett besök på nya IKEA. Redan på morgonen kände jag mig konstig och fick en otäck känsla i njurtrakten... försökte förtränga det och vi gjorde vid oss. Insåg dock när jag började få mer och mer ont att något var fel, men samtidigt var smärtan inte så intensiv som vid förra njurstensanfallet i slutet av juli. Först när vi passerade Plantagen och jag hade problem att trycka ner kopplingen gav jag upp och insåg att det inte skulle bli något IKEA besök. Fick köra och lämna Melvin hos Jonas på banken och sedan med nöd och näppe ta mig till Råå vc där jag fått akuttid. Fick först en smärtstillande spruta i häcken som inte hjälpte, fick en till som inte hjälpte fick en tredje och samtidigt gav de upp och skickade mig till akuten. Då hade äntligen sista sprutan gjort verkan och jag var hög som en flaggstång   ! På akuten letade de upp svaret från min njurröntgen från i torsdags och kom fram till att den inte var tillförlitlig...suck! Efter ett antal timmar i ett bås ville de lägga in mig över natten och göra en magnetröntgen. När smärtan kom tillbaka fick jag ytterliggare en spruta..i magen av alla ställen! JAG HATAR SPRUTOR!   Eftersom de hade problem med att göra mig smärtfri och de inte visste hur illa stenen satt blev jag satt till att fasta och givetvis ytterligare ett stick i ena armen för dropp och i andra för att ta prover...JAG HATAR SPRUTOR! Blev röntgad sent på kvällen. Hela natten var faktiskt lugn, smärtan kom inte tillbaka. Vid 06-tiden blev jag väckt av att nya prover skulle tas...och det blev nu i handleden....! Ville bara skrika JAG HATAR SPRUTOR, men ville ju inte väcka Anna-Greta ,typ 90 år, som jag delade rum med..stackars tant (men det är en annan historia). Röntgen visade iallafall en sten som kommit ganska långt i sin vandring och med lite medicinering tror de att den ska komma ut av sig själv. Fick komma hem igår med möjlighet att få komma tillbaka om smärtan skulle återkomma på kvällen eller under natten. Det gjorde den inte så nu är jag utskriven! Stenen är dock fortfarande kvar och tränger på hela tiden. Dricker som besatt för att hjälpa den att komma ut...  har tom öppnat en mellanöl nu ikväll och tvingat i mig..blä! Jag överlever såklart detta men OM den inte kommer ut kan den börja ställa till problem och då antagligen lagom till vi ska resa iväg! Är skitnervös för det. Håll alla tummar och tår nu för att den JÄ..LA stenen kommer ut så man kan få komma iväg på vår efterlängtade semester. Inte så himla kul att behöva söka hjälp i Afrika och då kanske kirurgisk hjälp.....blotta tanken ger mig ångest   ! Eller som läkaren sa...ställa IN resan!!!! Kul att ta det med barnen?!

  

   När vi ändå är inne i sprutsvängen så var det dax för vaccinering igen idag inför resan. Barnen fick sin sista och jag fick för säkerhetsskull ta för Hepatit B ifall ifall jag behöver hjälp när vi är iväg. Det blev någon form av snabbvaccinering för min del och nästa vecka ska jag ta en till........underbart! Barnen var superduktiga och det blev glass efteråt denna gången med!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards