Sylvia

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Sylvia - 10 augusti 2010 20:12

   Helgen som gick var lugn. Jag jobbade och Jonas stekte hamburgare till hungriga Eskilscup-killar. Oliver och hans kompisar som var för unga för att delta i spelen samlade in pet-flaskor och burkar som de sedan pantade och delade på pengarna. Melvin hjälpte Jonas och sprang lite med Oliver & Co så det hade gått bra. I söndags öste regnet ner hela långa dagen och kvällen...deprimerande! Melvin var på barnkalas och vi andra besökte olika ljud&radio-butiker för att spana på en microstereo till Oliver. Han verkar ha växt ur leksaksönskningarna nu inför sin

8-årsdag och önskar sig mobiltelefon, stereo, cd-skivor, fickpengar till Tunisien-

resan och Manchester United prylar istället. Han har börjat intressera sig för musik vilket är kul och det känns nu som om han verkligen börjar bli stor. Den 23:e augusti är det ju dax att börja tvåan och han verkar se fram emot detta. Igår var det fotbollsträning på Örby. Melvin följde med i vanlig ordning vilket gjorde att jag fick lite ensamtid som jag givetvis utnyttjade till max. En powerwalk i väldigt bra fart och det märks att jag börjar få upp flåset. Även om jag svettas och är helröd i ansiktet! Tur att man inte måste prata samtidigt för det hade aldrig gått....än!


   För övrigt har jag konstaterat efter en djupdykning i almanackan, att augusti är fulltecknad! Suck...jag som så gärna vill trycka in en kräftskiva med goda vänner. Kommande helg är det Fortuna Cupen och fem matcher ska spelas så när Oliver kommer hem är han helt slut. Melvin ska dessutom på barnkalas kl 16-18. Helgen därpå är det Familia cup på Västergård och återigen en massa matcher (och ett nytt barnkalas för Melvin) och även om Oliver kanske orkat så är det hans barnkalas på Laserdome på söndagen redan kl 11 och då ska han ju helst vara iform. Helgen därpå igen är jag i Köpenhamn på smyckes- och klockmässa med jobb. Sen är augusti slut.....! Första helgen i september är det släktens tur att fira Oliver. Kan man ha kräftskiva i mitten av september?? Eller rent av vänta tills vi är i Tunisien?? 

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards