Sylvia

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Sylvia - 19 juli 2010 20:51

   I lördags tog vi det lugnt, trodde jag skulle ha världens träningsvärk efter Hven äventyret...men nej! Vädret var lite halvmolnigt och vi har ju väntat på att få en sådär trist dag som lämpade sig för ett biobesök  , men med denna underbara sommar har det inte blivit av. Men så bestämde vi oss för att slå till. Vi hade hoppats på att få se "Draktränaren" i 3D men givetvis hade den slutat att gå med 3D. Det blev "Shrek" i 3D istället. Olivers kompis Tim hängde på. Filmen var kul att se i 3D men annars var det en besvikelse, Shrek-filmerna brukar vara mycket roligare. Det blev middag på MAX och med bedjande ögon från Oliver och Tim även övernattning hos oss för Tim's räkning. En mysig dag och kväll. De två "bästisarna" låg och pratade och fnittrade fram till efter midnatt. Jag hade t o m gått och lagt mig innan de somnade, Jonas satt uppe. De sov iallafall ganska länge, halv nio kom alla tre killarna ner till oss och det blev frukost. Efter lunch försvann de hem till Tim och sen såg vi inte så mycket mer av Oliver...de lyckades med sina bedjande "sova-över-hos-mig-blicken" hos Tim's föräldrar också! Melvin tyckte dock detta var pest och pina eftersom han då blev ensam kvar hemma hos oss, suck! Då gällde det att snabbt hitta på något extra som var speciellt och nytt för honom - minigolf! Det visade sig vara en riktig lyckoträff, det var kul både för honom och oss. Melvin var jätteduktig och tro det eller ej men TRE hole-in-one fick han till, en mer än vad jag och Jonas lyckades med.

Kolla in stilen:

                          

  

   Idag var det tänkt att vi skulle ha en baddag hos familjen Andersson i A-torp men vädret var lite halvtaskigt till en början därför blev det inte av. Synd, speciellt för att vädret sedan blev fint...skulle ju kollat in smhi's hemsida! Vi körde istället till Ängelholms Hembygdspark..vilket inte var en fullträff! Där var knökfullt med barnfamiljer och nästan omöjligt att hitta parkering. Jag fick släppa av Oliver, Tim, Melvin och Jonas så de fick börja leka medan jag väntade på parkering! Det löste sig faktiskt ganska snabbt. Lite lek, klättring och linbaneåkning, fika och glassätning (glasskön var på nr 1 och vi fick nr 29, tålamod, tålamod!    ) blev det innan vi körde hem igen. Ikväll har vi grillat och haft det mysigt bara vi fyra. Det blev t o m ett kvällsdopp i poolen för oss alla efter maten.   


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards