Sylvia

Alla inlägg under maj 2010

Av Sylvia - 15 maj 2010 22:13

   Vaknade tidigt i morse, runt halv fem, säkert pga av att Jonas låg vaken och hade lite resefeber. Somnade aldrig om riktigt och när det sedan var dax att stiga upp var man ju inte pigg!! Körde Jonas till tåget här i Rydebäck i ösregn, inte särskilt uppmuntrande. Sedan snabbt hem till barnen som låg nerbäddade i sofforna väntandes på frukost. Vi åt och fixade till oss sedan började vår intensiva dag med konfirmation kl 11 i Kvistofta kyrka. Barnen var super duper duktiga hela cermonin. Sofia, barnens nästkusin, som var en av konfirmanderna sjöng solo så vackert att gåshud intog hela kroppen och Melvin är som förtrollad igen!! Halv ett var vi åter i Rydebäck, hämtade upp barnkalaspresenten till Cassandra, tankade bilen och gled runder lite i "byn" tills det var dax att lämna Melvin på kalaset kl 13. Det gick jättebra att lämna honom själv där, jag var inte så säker på detta eftersom han aldrig varit hemma hos henne och överhuvudtaget inte varit lämnad ensam på något barnkalas tidigare. Jag och Oliver körde hem och fixade en lätt lunch till oss. Hämtade sedan mina föräldrar och tillbaka till Rydebäck för att hämta Melvin kl 15 och vidare till uppvaktningen av Sofia i Gantofta. God mat och trevligt på alla vis. Jättekul att Oliver och Melvin fick träffa sina nästkusiner från Stockholm, Tilda och Alfred. Verkligen mysigt att se dem tillsammans.


   Vi var hemma igen vid åtta och stackars lille, goe Melvin var så trött att utan minsta protest somnade han på två sekunder. Storebror hade dock inte glömt vad jag lovat honom, nämligen att få sitta uppe med mig och titta på film (varför hade jag lovat detta??? Ville själv göra som Melvin!!) Så det har vi gjort nu.....och nu ÄNTLIGEN ska jag nanna kudden jag med. Natti natti alla!

Av Sylvia - 12 maj 2010 21:04

   Har ju glömt att berätta om Melvins 5-års barnkalas i söndags!! Det gick kalas!! 11 barn plus Oliver och ytterligare en storebror, Anton. Alla var så fina i sina maskeradkläder   och de både satt fint när vi åt korv m bröd och senare när det var glassdax! Melvin var glad och nöjd med sitt kalas och alla fina presenter.


   Det börjar dra ihop sig för Jonas avresa till NY   på lördag. Hoppas nu inte vulkanaskan ställer till det för honom. Jag har tänkt ut en liten shoppinglista som han ska få nöjet att ta itu med till mig. Har länge hört att jag borde köpa i.d. bare minerals produkter pga att jag har så känslig hud, men har varit lite svårflörtad. Men nu har jag faktiskt fått tummarna loss och skaffat små prover på foundation och ja...jag tycker faktiskt det kändes riktigt bra. Har också fått tips om att i.d. smink är betydligt billigare i USA, och det är nu Jonas kommer in i bilden. Två nyanser foundation står på listan, en specialborste och något slags skimmerpuder som gör att man får slätare och yngre .....!!.... utseende. När man ändå håller på att spana in deras produkter hittade jag, läppglanstokig som jag  är, läppglans med "upp-pumpande" effekt så en sådan hamnade också på listan. Sist men inte minst så är min favoritparfym från Burberry så slut den kan vara så den står egentligen överst på listan. Håller tummarna för att han lyckas hitta allt till mig. Tanken på att få en liten påse med dessa prylar i när han kommer hem gör att det känns lite lättare att härda ut nästa vecka när han är iväg.


   Måste bara berätta om tjejtokiga Melvin. Inte nog med att mer eller mindre alla tjejerna (året äldre än han) på hans avdelning är kära i honom. De jagar honom och pussar honom   dagarna i ända så han är helt rosig om kinderna när jag hämtar honom (fröken och Melvin berättat själv), så har nu en jättesöt blond tjej i tjugoårsåldern som vikarierar för Marie denna veckan fått honom att helt tappa fattningen  . Han hade varit som ett plåster på henne i måndags och igår och idag har han haft sååå bråttom till dagis. Vad ska det bliva av honom.....? Nu säger han att han vill ha henne som "extra" mamma!!! Känner mig liiite sårad!    

Av Sylvia - 10 maj 2010 21:45

   Är det någon som vet hur man gör??? Och helst ganska snabbt, gärna till nästa vecka!!! Nähä...tänkte att det inte gick att ordna så snabbt!


   Äh...är bara LITE ironisk och lite smått road över hur ALLT ALLTID ska krocka. Skrev nog i förra inlägget om detta och bara för att det ska bli ännu lite tightare om tid så ska jag inte denna lördagen men nästa vara med Oliver på fotbollsturnering på Västergård sammtidigt som jag ska kolla på Melvin när han spelar knattefotboll i Rydebäck!! För att inte glömma kalaset på eftermiddagen. Jajaja...jag får väl klura på detta litta! Ska först få ihop denna lördagen som jag tror jag har löst. Konfirmation kl 11 av "lilla" söta Sofia (hoppas hon inte läser detta) hihi...sen hinner vi hem och lämna Melvin på barnkalas 13-15 och sen tillbaka till konfirmationstjejen och uppvakta henne ordentligt med presenter. Ja det ska nog gå bra!


   Längtar såååå efter misekisen! Tycker det känns som en hel evighet tills vi kan hämta hem honom. Här ska ni få se en bild av en vuxen blåmaskad birma. Visst är de vackra?

                 

Av Sylvia - 8 maj 2010 20:28

   Är så j..la trött på detta kalla väder! Idag har det ju varit riktigt höstrusk men även när solen tittar fram är det ju kallt!! Vägrar ta fram vinterjackan igen även om det verkligen hade behövts. Fryser ju både inne och ute! Idag stod jag och kollade in när Melvin spelade knattefotboll i regn och 7 varma grader. Dumt nog trodde jag att det räckte med regnställ och gummistövlar mot regnet men kylan som fullständigt tog knäcken på mina tår hade jag inte räknat med. Som tur är bjöd de underbara små killarna på många skratt så det värmde själen iallafall.

  

   Jonas har påbörjat målning av husets träytor och känner sig lätt stressad över att hinna så långt som möjligt innan han åker till NY. Idag var det carportens insida som fick sig en omgång, passande nog i detta väder. Vi ska ta bort singeln på uppfarten och in i carporten och lägga plattor istället. Både snyggare och mycket mer praktiskt och då är det ju skönt att ha målat först. Första helgen i juni sätter det projektet igång. Så det har Jonas sysslat med mest hela dagen. Barnen har varit inne hos grannen, ute och inne hos oss. Själv har jag bara tyckt det varit en tråkig lördag. Hade vädret varit bättre hade jag tänkt plantera lite nya buskar i trädgården men tappade lusten när jag frusit sönder tårna på fotbollen! Handlade till Melvins barnkalas istället. Imorgon blir det fullt ös från 11.30 till 14 med ca 14 barn. Maskerad är temat och Melvin ser fram emot detta jättemycket. Första barnkalaset i Rydebäck och för sina nya kompisar, så det känns ju klart lite speciellt både för honom och för oss. Ska bli kul att träffa alla föräldrar till barnen (även om de inte stannar). Näpp...nu ska jag inta soffläge med fleecefilt och GI-nötterna   !!!!



Av Sylvia - 7 maj 2010 14:24

   Så sant så sant! Hann bara till jobb och vända idag. Olivers fröken ringde och sa att han hade ont i magen och såg hängig ut. Bara att köra och hämta hem killen juh... Men efter några timmar och ett toabesök så var problemet avklarat och jag hade en kille som vräkte i sig fika! Ingen större mening med att lämna tillbaka honom i skolan så medan han lekte och spelade spel passade jag på att damma och dammsuga hela huset. Sååå skönt att ha det gjort och kan nu kanske få en skön lördag och istället för att städa ladda inför Melvins barnkalas på söndag (14 goa ungar om jag räknat rätt)! Hade också tänkt att börja kolla upp allt som ska inhandlas till lille Roxy kommer hem. Transportbur, kattlåda, klätterställning, sovplats, matskålar och sele står på handlingslistan!! Säkert superbilligt..NOT! Har jag tur så är klätterställningen och transportburen lösta till en rimlig kostnad på blocket, och världens bästa (om man ska tro reklamen) borste "Furminator" inbudad till halva priset på Tradera. Får se om vi hinner med en tittrunda i helgen i olika djuraffärer. Idag är det fyra veckor tills vi hämtar Roxy!


   Tiden går ju såå snabbt och nästa helg åker mannen till New York en hel vecka och lämnar mig och grabbarna O helt själva :( Kul för honom men jag vet ju hur lätt det blir för mig. Dessutom ska ju allt alltid krocka. Samma lördag han åker ska jag hinna med konfirmationsuppvaktning och ett barnkalas och egentligen knattefotboll men det får vi hoppa. Under veckan han är i NY är det ju det vanliga med läxläsning, mat, tvätt, fotbollsträning. Lördagen Jonas kommer hem är det knattefotboll och sedan släktkalas...så även om vi är ensamma utan karl i huset är vi iallafall inte sysslolösa! Trevlig helg!


                                                                                

Av Sylvia - 3 maj 2010 20:24

   Japp...men inga baby-skrik eller vaknätter...!



   I går på Melvins födelsedag åkte vi och hälsade på de små birmakattungarna igen. Denna gången var det bara jag och Melvin som körde dit och vi bestämde oss för en liten kille som heter Roxy! Om fem veckor ska vi hämta hem honom och det ska bli så mysigt!



   Det var lite svårt att slita sig från denna sötis. Han ska som sin mamma växa upp till en blåmaskad birma.      

Av Sylvia - 2 maj 2010 20:15

                 Grattis på 5-årsdagen Melvin!    

  

Av Sylvia - 1 maj 2010 22:17

   Idag har det varit en blandad kompott av idrott och kalasande! Jonas och Melvin lämnade Oliver hos Sebastian 9,15 för vidare transport till Västergård och fotbollsturnering. Jonas och Melvin tog sig till fotbollsplanen här i Rydebäck för Melvins debut i knattefotbollen. Det gick hur bra som helst eftersom han varit med Oliver varje träning och spelat sidan av planen. Längtan har varit stor att själv få delta på riktigt. Fick beröm av tränaren som direkt konstaterade att Melvin var en kille med bollsinne och redan dribblade som om han inte gjort annat. Kommer ihåg hur han som ettåring underhöll två farbröder i Pålsjö skog när han och jag stod och sparkade boll till varandra en varm sommardag. Det var så varmt den dagen att skogen var det ända ställe man kunde söka svalka och ändå vara ute! De två farbröderna satt och log och pekade och när jag sprang för att hämta bollen intill bänken där de satt, sa dem att detta ser definitivt ut att vara en kille som kommer att spela för HIF en vacker dag! Vi får väl se om de får rätt ;0) Oliver var också nöjd efter dagens insats och hade fått lyckan att göra mål! Så lite uppskrapade ben kunde han leva med (och ingen huvudvärk, puh!).


   Gästerna kom kl tre och då hade vi precis hunnit duscha av våra fotbollskillar och dukat klart! 22 personer blev vi....jisses vad många vi är nu för tiden. Kul och trevligt och alla sju barnen skötte sig (alla killar) exemplariskt. Melvin fick sina efterlängtade presenter så som lego, bakugan, pokemon och en cool cykelhjälm (lite kläder också men de la han ju snabbt till sidan). Nu är alla gästerna utflugna, barnen sover och allt är upprymt och diskat. Ser inte ut som om vi var 22 pers här nyss! Imorgon hoppas vi på fint väder och så får vi väl hitta på något lite kul eftersom det egentligen är då Melvin fyller 5 år.


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards