Sylvia

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

En annorlunda present!

Av Sylvia - 30 maj 2010 15:45

   Ännu en vecka har gått med en massa blandade aktiviteter. Det känns som om jag inte varit hemma på hela veckan....förutom och sovit då! I tisdags hade vi tjejträffen, i onsdags jobbade jag kväll, i torsdags var det familjemys på Melvins dagis och tro det eller ej men vi kunde sitta ute (dock ej på stranden) och inta våra matsäckar. En mysig kväll med våra supertrevliga fröknar, föräldrar och barn. I fredags firade min svägerska Jenny sin födelsedag och vi kom hem vid elva på kvällen. Upp och jobba igår och sedan blev det mat och mys med barnen. Idag skulle vi så fira mors dag i Svalöv lagom till lunch hos Jonas föräldrar. Tvingade mig iväg till Maxi för min vanliga veckohandling och hinner precis inom dörren så de övriga i familjen kunde åka iväg. Jag hade redan på morgonen fattat mitt beslut om att stanna hemma. Tråkigt och inte alls vad jag brukar tacka nej till...dvs god mat och trevligt sällskap, men jag behövde bara få vara hemma och ta igen allt som fått stå tillbaka de senaste veckorna så jag kan få ro i min själ. 


   Jag har fått plockat undan vinterstövlar m m i hallen, tvättat sängkläder och dammsugat hela huset inkl vår säng! Hängt in barnens nya kläder som Jonas hade med sig från USA och sorterat lite när jag ändå höll på. Möblerat om lite på ovanvåningen så jag får bättre plats nu när vi ska ha en klätterställning till katten där. Hittade massor av fågelfrön och fjädrar!! Ibland är det bra att flytta på vissa saker!! Rymt upp på barnens rum och nu.....sitter jag faktiskt och tar ett litet break här framför datorn med en kopp kaffe. Ska alldeles strax ta itu med lite tvätt och strykning och sist men inte minst baka en glasstårta som är till nästa helg då vi ska fira min mamma här hos oss. Min present till mig idag är alltså att jag fått ta tag i detta så jag mår bättre och inte känner mig så stressad i veckan som kommer utan kanske istället kan följa med på grabbarnas fotbollsträning eller göra något annat kul med dem. Min egen morsdag ska jag fira på fredag då min present ska komma...lille Roxy! Nästa helg ska jag bara ägna mig åt att tillsammans med barnen lära känna Roxy, inga andra krav och måsten. 


   Måste bli bättre på att lyssna på sig själv och våga säga nej...det är så mycket man vill göra men man ska ju orka också. Visst kan man stå ut med lite skit i hörnen..absolut (och fr o m nästa helg lite katthår också!!) men ordning och reda det vill jag ändå ha. Så till alla underbara mammor där ute....ha en underbar mors dag på er! KRAM 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards