Sylvia

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Sylvia - 23 maj 2010 13:47

   Så skönt! Jonas landade halv åtta imorse och vi hämtade honom klockan tio på knutpunkten. Barnen var glada och uppspelta och helt lyckliga över att han köpt pokemon och de senaste bakugan-kulorna som inte finns här ännu! Jättefina kläder fick dem också, men jag tror jag blev mer glad över dem än barnen. Levi's jeans, Tommy Hilfiger byxor och flera olika t-shirts och pikétröjor, kanonfint alltihopa. Själv fick jag i.d sminket jag önskat och parfymen, men han hade faktiskt även vågat sig på att köpa ett par T. Hilfiger byxor och en jättesöt rosa blus i samma märke till mig. Så glad!! Till sig själv hade han typ köpt en hel garderob...! Men det är han väl värd för han köper nästan aldrig något till sig själv här hemma och nu kunde han få märkeskläder till skitbra pris, så det var på tiden han shoppade loss faktiskt. Inte lika kul var att han åkte fast i tullen!!  Det som gjorde att han åkte fast var att de på tax-free tydligen har någon kod till tullarna att de som köper mer sprit än tillåtet får varorna i en röd påse!!!

Därför tog de honom i tullen och då började de ju gå igenom allt han handlat och kollade kvitton. Där fick han reda på att man bara får föra ut produkter av ett värde av 3200 kr ur USA. Det slutade på en straffavgift på 1200 kr extra....lite surt! Hade det inte varit för den där spritflaskan hade de ju aldrig kollat igenom hans väskor. Men nu har vi lärt oss det och vi gick ändå med vinst!!


   Igår var det ju fotboll för hela slanten för mig och grabbarna. Knattefotboll med Melvin och sen iväg till Västergård för att spana in Fortuna P7 i cupfotboll. Morfar var redan på plats när jag och Melvin kom lagom för att hinna se andra matchen. Kul och mysigt för vädret blev ju riktigt kanon och vi hade fikakorg och filt med oss. Fotbollen var slut klockan ett och med mig hem hade jag två svettiga och trötta killar. Men efter en skön dusch var de pigga igen och redo för kalas i Bårslöv och bus med kusinerna. En jätteskön eftermiddag och kväll fick vi tillsammans med släkten och trots en tuff dag orkade killarna långt in på kvällen. Vi stupade isäng halv elva! Hoppas vi får många fler av dessa soliga dagar och kvällar.

         


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards