Sylvia

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sylvia - 19 maj 2010 21:36

   Pratat med Jonas idag och det lider ingen större nöd på honom over there! Hans fullspäckade program på Wall Street är över med idag. Nu väntar två dagars sightseeing och shopping. Stackars honom...............åh, vad jag hade velat joina honom nu! Han lämnade ett glädjande besked till trötta mig om att min shoppinglista var avbockad och klar...allt hade inhandlats, YES!! Även pojkarna kommer få en hel del att packa upp, även om det säkert inte blir några glädjeskutt över detta då det rör sig om en massa kläder, allt från Levi's till Hilfiger. Får väl hoppas han hittar något roligt till sig själv också. Varmt och soligt var där också och hotellet var superfint.


   Själv har jag då stått på Fortunas konstgräsplan idag och lirat!!! New York vs Fortuna konstgräsplan! Hm....!! Men iallafall, så börjar jag gilla det här med fotboll. Trodde nog aldrig jag skulle säga (skriva) det. Killarna är så duktiga och så fina i sina fotbollskläder och skydd och dojjor! Är imponerad över det tålamod som tränarna har...shit alltså, det är ju inte alltid de små underverken lyssnar och gör det dem ska. Jag hade samlat dem i en hög och vält målet över dem inom en kvart. Men...det är ändå charmigt på något sätt. Har i vanlig ordning kickat med Melvin som trots sina hesa stämma och hosta kör hårt på träningarna och tar drickpaus när de andra grabbarna gör det. Han påpekar när jag gör fel och påminner mig när jag ska sparka med bredsidan och när jag ska sparka med ovansidan för att få bra träff och skott....ja, ni hör...det är på allvar från hans sida! Men idag fick jag faktiskt beröm. Jag brukar påpeka när jag inte lyckas så bra, att jag faktiskt aldrig spelat fotboll (men jag har liite bollskänsla ändå) och att jag gör så gott jag kan. Vi övade skott mot mål och när jag hade 4-0 mot honom (tänk er honom 1.10 hög i en stor målbur ca 7 m bred och  2,5 m hög) så frågade han mig hur jag kunnat bli så bra när jag aldrig spelat fotboll!!?? Tja..vad svarar man på det! Han fattar ju inte vad "medfött" betyder juh..!


   Natten som gick var sådär, hostigt från Melvins sida. Själv var jag nästan rädd för att sova. Jag var/är så trött att jag var rädd för att somna så djupt och kanske inte höra om det blev krupp igen! Tittade till honom några gånger under natten...så det vore lögn att påstå att jag är utsövd. Men det känns ändå ok. Nu börjar veckan lida mot sitt slut och vädret har äntligen blivit bättre, så det finns hopp om en fin helg, en fotbollshelg. Kram alla!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards