Sylvia

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Sylvia - 19 april 2010 18:51

   Här är det lugnt igen. Oliver verkar må prima igen och vi vågar inte ens fråga honom hur han mår. Vi lär ju märka om det blir fler migränattackar eller vad man ska kalla det. Rådet från läkaren var ju att köra på som vanligt och det innebar att han skulle delta i alla aktiviteter. Eftersom den nya fotbollstränaren brinner för sitt jobb är det från och med denna veckan två träningar per vecka. Som tur är slutar simskolan imorgon annars hade det blivit alldeles för hektiskt tycker jag. Men denna veckan är det alltså fotboll ikväll, simning imorgon och fotboll på onsdag. Dessutom sätter knattefotbollen för Melvin igång på lördag. Så nu är det fotbollsträning tre gånger i veckan för familjen Olsson. Jag måste erkänna att jag tycker det är lagom kul, men så länge barnen gillar det så gillar jag det!!! Just nu är de iväg med Jonas så jag fick tvätta, fixa barnkalasinbjudningar och kolla efter stuga till en eventuell lego/lalandia vistelse i juli i lugn och ro.


   Vi kollade ju in birma kattungar igår och behöver jag säga hur söta dessa fem veckor gamla ungarna var. Tjejen som vi var hos hade själv åtta vuxna katter och dessutom två kullar kattungar med totalt nio små bomullstussar, så alltså sjutton katter totalt. Jonas hade halvpanik! Katthår överallt...alltså ÖVERALLT! Men som jag försökte förklara är det ju inte samma sak om man har EN! Speciellt en liten sötis kröp upp hos Oliver och somnade i hans famn och dessa två verkade finna varandra direkt. Kändes lönlöst att diskutera ev färgkombinationer och önskemål från min sida eftersom han och denna lilla varelse connectat på två minuter. Melvin höll med och kunde absolut också tänka sig denna keliga kattunge. Nu återstår då för mig att bestämma om vi ska eller inte ska. För Jonas del har han överlåtit detta beslut till mig, vilket ger mig lite halvångest. Återkommer i frågan!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards