Sylvia

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Sylvia - 15 februari 2010 17:00

    Helgen som gick försvann i ett rasande tempo - SOM ALLTID! I lördags var det först fotbollsträning för barnen och medan Jonas körde dem till träningen gick jag en härlig promenad längs Fortunavägen, ner till stranden, upp vid Tegel och hem igen. Lagom hemma samtidigt som de andra och strax efter det kom farfar och hämtade pågarna. De skulle iväg och åka pulka och farmor var hemma och förberedde matsäcken. Jag och Jonas begav oss ut på en matt & tavel tur till lite olika möbelaffärer. Vill ha en färgstark tavla ovanför sofforna och en matta i en färg som även finns i tavlan. Matta har vi nog hittat, ska bara hitta en tavla som innehåller grönt bland annat. Borde inte vara så svårt, men som vanligt är det tiden som inte räcker till att fara runt och leta. Det blir nog till att köpa på nätet! Vi tog en snabbfika på Espresso House och sedan veckohandling på Ica Maxi. Hem fort som bara den för att slänga in maten och byta om. På kvällen var det ju "vuxenträff"(som vi kallar våra träffar med våra närmsta vänner de gånger vi träffas utan barnen). Denna gång var det Christin och Robban som hade fixat och gjort det mysigt för oss alla. God mat och dryck och även lite melodifestivalsmys. Även om de flesta låtarna "suger" som Oliver uttrycker det!!

                                        

   Söndag och ALLA HJÄRTANS DAG gick lugnt och stilla! Sov länge eftersom det blev sent igår och åt frukost i lugn och ro utan att passa upp vissa små herrar. Drog sedan med mannen på min runda längs stranden. Hämtade barnen i Svalöv vid lunch och där blev det mat i mängder! Hm....inte GI här inte! Men gott givetvis och förödande för en gottegris som mig som inte har karartär nog att säga nej tack!


   Nu ser jag bara fram emot att denna arbetsveckan tar slut och att barnen håller sig friska för till helgen är det Melodifestivalsdax, LIVE, på plats i Scandinavium i Göteborg! Längtar...........



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards