Sylvia

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sylvia - 11 februari 2010 19:10

    Nu Agneta och Lotta, kommer ytterligare ett fiskrecept. Gott och enkelt och mina barn, speciellt Oliver älskar denna soppan. Imorgon står den på vårt bord!


1 zucchini ca 300 g

1 gul lök

olja till stekning

salt och peppar

8 dl hönsbuljong

2 dl crème fraiche

persilja ca 3 msk

4 laxfiléer


   Skär zucchini och lök i ganska stora bitar och stek i olja med salt och peppar.

Efter några minuters stekning häller man på buljongen. Låt koka i 10 min. Tillsätt crème fraiche och mixa soppan slät med en stavmixer. Låt soppan koka upp. Hacka under tiden persiljan och dela laxen i bitar (3 x 3 cm). Stäng av värmen på plattan och lägg i persiljan och laxbitarna i soppan. Låt den stå och dra i ungefär 5 minuter. Servera med något gott bröd, vi brukar ha vitlöksbröd.


Mums mums!   

Av Sylvia - 11 februari 2010 18:41

   Idag har verkligen allt gått i turbofart, men ändå på ett positivt sätt. Varit hos en ryggläkare i Ängelholm med mamma och pappa. Mamma blev äntligen utskriven från lasarettet igår efter sin kraftiga bihåleinflammation som krävt 3 veckors vistelse i Lund och Helsingborg. Det är fortfarande lång väg att vandra och tydligen sex veckor till med penicillin, men det går åt rätt håll. Ska bara reda ut hennes ryggonda också. Tänkte lite på mig själv också idag och passade på att ta en halvtimmes promenad längs stranden i underbart väder. Oliver har lekt hos en kompis och jag och Melvin har dammat, dammsugat och gjort goda köttfärsbiffar i chilisås. Nu sitter barnen i soffan och kollar lite på TV. Jag har fortfarande lite städning kvar och badning av barnen. Jonas jobbar sin kväll ikväll, vilket innebär att han kommer vid åttatiden. Imorgon är det fredag, underbara fredag. Ser fram emot helgen med "vuxenträff" med Pär & Agneta, Ola & Carina hemma hos Christin & Robban. Barnen ska sova över hos farmor och farfar och ha det mysigt där. Nä....nu kallar dammtrasan...och badkillarna! Hade förresten en kanonmysig tjejträff på Marias Tapas Bar igår. Litet ställe men ytterst charmigt. God mat och ett perfekt sätt att äta och umgås samtidigt.


    

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards