Sylvia

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Sylvia - 4 februari 2010 19:26

   Jo, nu bloggar jag igen! Har fått en lysande idé (tycker jag själv). Många jag känner vill gärna ha mina recept, både arbetskamrater, kompisar och så lillebror såklart, så istället för att skriva ner till alla eller kopiera en massa blir det här ni får läsa dem   :


Idag har vi ätit "Skagenpanna med ris" och Oliver älskade det. Melvin pillade undan det som inte passade och fick torsk och ris kvar att stoppa i sig.


800 g torskfilé eller sejfilé

1 burk små räkor eller ännu bättre, frysta räkor i påse (de är större och godare) 

10 cm purjolök

1 fpk Keldas fisk och skaldjurssoppa

salt

ris (eller potatis)


Skiva och bryn purjolöken i en traktörspanna, häll på soppan, skär fisken i mindre bitar och lägg ner i pannan, salta. Kok riset medan torsken puttrar färdigt. Mot slutet häller man i räkorna i pannan så de blir lagom värma. Klart på ca 20 min!


                                           

Av Sylvia - 4 februari 2010 17:15

   Alla har vi våra drömmar och ibland har man mer behov av att ta fram dem och tänka lite extra mycket på dem. Själv önskar jag mig en liten liten butik, gärna på landet inhyrd i bit ladugård eller något ditåt. Där i min lilla butik skulle det finnas allt ifrån mina egna små scrap-kort, ljus, krukor, dekorationsfat, blommor och andra små inredningsdetaljer som jag själv bara älskar att pyssla med. Fick Rydebäcksbladet för någon vecka sedan och vad läser jag inte i den...jo att just en sådan liten butik flyttat in typ 500 m från oss. De har en hemsida och webbshop som har de mest underbara saker, precis som jag drömmer om.......

Har tänkt besöka denna lilla butik länge men inte haft tid, så idag hade jag det och tog Melvin och körde dit (tidsbrist och väldigt mycket snö) istället för att gå. Men där var stängt pga sjukdom, fatta hur besviken jag blev! Faktiskt Melvin också för att han ville köpa stenar!!! Hans fröken Marie hade visat några fina stenar på dagis igår och nu ville han köpa sådana och då fick han för sig att de fanns här i denna butiken. Suck....när ska jag få tid nästa gång? Eftersom jag alltid älskat sådant pyssel har jag ju en hel del i mitt förråd så medan barnen lekte fint smög jag ut och rotade fram lite saker och satte igång.

    

     Detta blev resultatet av mitt pyssel!


   Ett tovat hjärta med vita pärlor från Miljögården på 

                                      en bädd av mossa (kvar sedan julen!)

   Ett gammalt rosa ljus från Bårslövstiden som piffades

                                      upp med ett snöre och ljusdekoration från Panduro.

                                      Två gamla keramikhjärtan och en zinkkruka med 

                                      vårlök, tog en liten kvist "hjärtan på tråd" och 

                                      stoppade ner också. Allt på en bädd av torkad

                                      lavendel.

   Det blev dock lite nya saker från Plantaget och     

                                      ett scrap-födelsedagskort till någon snäll person!


   Hoppas att man någon gång kan vinna pengar eller något för att man ska kunna satsa på sin dröm. Chansen är dock inte så stor eftersom jag aldrig spelar eller köper lotter!! Kanske ska börja med det.....

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards