Sylvia

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Sylvia - 30 januari 2010 20:14

   Har inte orkat eller haft tid över för min blogg denna veckan. Det har varit en tuff vecka med många samtal med läkare och sjuksköterskor eftersom mamma legat i Lund och varit väldigt sjuk. Någon kraftig typ av bihålsinflammation som trots penicillin började sprida sig upp i hjärnhinnan. Hon fick en ännu kraftigare penicillin som stoppade inflammationen så nu är hon på bättringsvägen och har fått komma till lasarettet här hemma istället. Lite lättare att hälsa på både för oss och pappa. För pappas del har hans redan höga blodtryck stigit till farligt högt, så nu är man ju orolig för honom också.


   Oliver och Melvin har fått sin andra och sista vaccination mot svininfluensan denna veckan och det gick bra för dem båda. Denna gången fick de inte så ont i armen.


   Själv har jag gått och varit förkyld och känt mig trött länge (sedan i höstas) och nu de senaste två veckorna har jag varit otroligt trött. Köpte Gerimax som är någon typ av rosenrot som faktiskt hjälpe, men inte mot förkylningen bara mot tröttheten. I torsdags blev jag dock rejält krasslig och igår fick jag nog och stannade hemma från jobb och hade tur att få tid hos läkaren. Fick en dunderkur av penicillin, kortisonnässpray och hostmedicin och läkarens ord på att jag skulle bli bra. Känner mig redan något bättre som tur är eftersom jag lovat pappa att vara hans stöd och språkrör i kampen att få mamma frisk. Mår illa av penicillinet men bara jag blir av med bacillerna för gott så kan jag stå ut med det.


   Hatar sjukdomar och sjukhus så jag hoppas verkligen nästa vecka blir lite lugnare för alla inblandade! Våren får gärna komma också.....



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards