Sylvia

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Tillbaka till rutinerna!

Av Sylvia - 11 januari 2010 18:46

   Jaha, måndag och skolan började idag. Jag och Melvin lyxade denna dag också faktiskt eftersom jag var ledig. Oliver den stackaren fick gå upp kvart i sju och försöka kvickna till och gå till skolan med Jonas. Jag och Melvin sov dock "bara" till åtta (är ju van att sova längre nuförtiden)! Sen blev det frukost och ett ryck med dammsugaren och Melvin skötte dammandet av golvlisterna förträffligt bra. Hämtade mormor och morfar kl 11 för att bjuda dem på lunch hos oss. Det blev välstekt bacon, äggaröra och cocktailtomater! Satt och snackade en stund men blev snabbt av med morfar som Melvin la beslag på. När det blev dax att hämta Oliver kl 13.20 tog jag och morfar en rask promenad till skolan i det fina vädret medan Melvin och mormor tog hand om varandra inomhus. Vi turades om att dra Oliver på snowracern hem och det blev till och med ett åk på backen som vi passerade på hemvägen. Hade också turen att få visa morfar hägern som bor vid bäcken här i Rydebäck, mäktig fågel! Väl hemma igen blev det kaffe och fika som jag och Melvin köpt i konditoriet innan vi hämtade mormor och morfar. Det blev en blandad fika, mormor fick en buddapestbakelse, morfar en semla, Melvin en sockerbulle med vaniljfyllning och Oliver kärleksmums. Och till mig?.....Ja, jag tog några rutor 70 procentig choklad med mintsmak (back to GI again, you know!). Oliver sprang sedan hem till en kompis och jag och Melvin följde mormor och morfar till bussen som gick kl 16. Jag och Melvin tog en runda ner om backen med snowracern efter detta och sen bar det hem till matlagningen! Det blev köttfärsbiffar i grönpepparsås och kokt potatis (biff och sallad till mig).


   Har två underbara killar idag! Dessa två killar har under några veckor nu tetats och mer eller mindre drivit mig och Jonas till vansinne. Men idag har de varit underbara. Melvin hjälpte mig så fint i förmiddags med städningen. Oliver var god och glad när han kom hem från skolan och var full av inspiration och nya idéer. När Melvin blev ledsen för att Oliver skulle gå och leka med en kompis var Oliver så snäll och tummade med Melvin om att de skulle leka med lego och bygga koja när han kom hem igen. Och där är vi nu! De åt ordentligt och fint och sedan har de lekt jättefint på Olivers rum, inget bråk och inget skrik och inget tetande. Jag undrar nu vad som hänt!!!??? Jag gillar läget helt enkelt och njuter så länge det varar.


   En som inte njuter lika mycket just nu är väl min man. Han har högar som väntat på honom nu när han varit ledig. Ikväll lär vi inte se honom eftersom han jobbar över för bla göra en verksamhetsplanering. En liten tröst är att vi iallafall bokat höstresan (äntligen), kombinerat 40-årsresa (Jonas fyller såpass i november). I september bär det av till Tunisien (norra Afrika) två veckor på ett jättefint all inclusive hotell i Hammamet. Vi åker med familjen Andersson, där Ola också firar med att gå och nolla i år! Det ska bli underbart kul och skönt. Ser redan fram emot denna resa. Hur sommaren än blir har vi sol och bad att se fram emot i september.

                           

    Här ska vi bo! Hotellet ligger på stranden men har även denna fantastiska pool med separat barnpool med tre rutschkanor. Inomhuspool och fint spa. En massa aktiviteter ingår i konceptet (strandfotboll, volleyboll, aerobics, vattengympa m m), och givetvis mat och all dryck, från kl 10 på fm till 24 på natten. Snacks och glass serveras mellan målen.  Underhållning dag som kväll vid poolen. Låter som paradiset eller hur?



  Bilder på Vincci Nozha Beach

  Bilder på Hammamet

 
 
Carina

Carina

12 januari 2010 10:46

Hej på Er
låter som ni haft en mysig dag. Så fina bilder du lagt in på RESAN:) Den på stranden har jag inte sett innan. Ser ju helt underbart ut. Längtar det gör vi också. kramiz

http://lantmannavagen8.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards