Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

En massa julfirande!

Av Sylvia - 29 december 2009 13:28

   Ho ho..finns det några snälla barn? Svaret på den frågan är nog JA för visst kom tomten tillslut på Julafton även om väntan blev lång.  Oliver vaknade ju som jag tidigare nämnt klockan fem julaftons morgon! Alla fick sina julklappar och vi fick mat i mängder och när firandet var över var vi vuxna nästan lika trötta som barnen. Speciellt Oliver var helt slut eftersom hans väntan varit extra lång denna julafton, han var så spänd så han mådde illa och ville kräkas!!  På Juladagens morgon fick vi sova till halv nio, sen spenderade vi hela dagen i pyjamas på barnens rum där vi bygde lego och playmobil, allt från starwars och indian jones till djurparker och drakborgar. Annandagen vaknade vi med ett ryck halv tio...då Melvin kallade, så skönt det var att få sova så länge. Det blev till att fylla på förråden här hemma inför julfirande på söndagen med mina bröder och deras barn så en tur till Ica Maxi stod på schemat. Klockan tre var det julträff hos Jonas moster Bette och hennes man Göran...och ännu mera julmat.


                                

                        Starwars killar     Julafton i Svalöv med kusinen Liam


   Ännu en sovmorgon fick vi på söndagen och det behövdes då en dag med nytt julfirande med kusinerna Filip, Oskar, Ludvig och Alvin var planerat. Jansons frestelse och en mängd andra juldelikatesser skulle fixas så det rådde full aktivitet i köket direkt på morgonen. För andra gången denna jul kom tomten på besök med en hel del julklappar. Vi lärde oss av misstaget från julafton och lät inte barnen få vänta sent in på kvällen innan de fick sina julklappar, utan tomten knackade på hos oss redan före maten denna gång. När allt lagt sig kunde vi sedan avnjuta maten i lugn och ro.


               

                                                 

                 Finns det några snälla barn?               Matdax!


   Jonas jobbar och jag och barnen är lediga. Igår sov vi till klockan tio.........underbart. Ola, Carina och deras killar var här igår kväll. Vi hade resemöte för att komma fram till vart vår höstresa nästa år ska gå. Just nu lutar det år Cypern. För övrigt denna vecka passar vi på att vara hemma och slappa och leka med kompisar i massor. Idag har vi haft Olle här och just nu är Hugo här hos oss. Han är hemma från Shanghai över julen och ska snart resa tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards