Sylvia

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Nedräkning...

Av Sylvia - 21 december 2009 19:58

   Ja, nu räknar vi ner, en arbetsdag kvar för oss sen håller vi jul hela familjen Olsson. Barnen har varit på dagis och fritids idag och så även imorgon, men det är ingen trängsel precis. På Melvins avdelning var de bara fyra barn. Något fler var de på fritids men mot normalt fem fritids är det nu bara två öppna. Men som sagt från och med lillejulafton är vi långlediga. Jag och Jonas har delat upp det lite så barnen kan få vara hemma så länge som möjligt.

  

   Igår hade vi pyssel- och lekdag! Jonas och barnen hade kul i backarna och åkte pulka och snowracer medan jag hade (skit) kul på Ica Maxi där all julmat inhandlades! Efter fika med Olivers nyfunna vänn Olle (klasskamrat som bor jättenära) klädde vi granen och limmade ihop pepparkakshuset och dekorerade det. Resultatet kan skådas nedan!


                     

  

   Som de flesta gånger jag bloggar är det medan barnen håller på att möta John Blund. Är ganska trött själv måste jag säga och hes, hostig och snuvig fortfarande. Börjat undra om det blivit kroniskt!! Vi har haft mysstund i soffan med tomtegröt med kanel och julkalendern. Eftersom vi fortfarande har kallt i huset (lever ju med en man som drar sig för tekniska övningar!) gäller fleecetröja, ylleskor, filtar och att sitta tätt ihop i soffan plus en mängd levande ljus. Men faktum är att mysfaktorn är hög. Jonas har lovat ta tag i fenomenet värmeslingor i golv, men jag vet inte om han menade denna vintern!


                    

                                      Min julklapp till mig själv!        

 
 
Ingen bild

Carina

22 december 2009 09:03

Ser mysigt ut:) Snart är det jullov o det ska bli såå skönt.
Jag längtar verkligen att få vara ledig o ta det lugnt. Jättefin kandelaber:) Har osså tittat på de, men har just ingen plats att ha den på... Men har ni verkligen ingen värme i ert hus? Höres kramiz

 
Ingen bild

Lotta

22 december 2009 11:58

Ja visst är det härliga dagar man har framför sig nu! Så julmysigt ni ser ut att ha där hemma..ja förutom kylan då :0( Hörs vi inte så en riktigt God Jul...till nyår ses vi ju!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards