Sylvia

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Äntligen julpysseldax!

Av Sylvia - 27 november 2009 16:31

   Lämnade Oliver i skolan för första gången denna veckan och blev lite orolig när jag direkt kände mig yr och konstig igen, men efter frukost med Melvin som trots sin lediga dag vaknade 06.30, kändes det ändå lite bättre. Chansade på att jag skulle orka genomföra mina efterlängtade ärenden på Ikea och Flower Team. Vi var på Ikea direkt kl 10 och en halvtimme senare var vi klara och Melvin fick korv som utlovat. Flower Team tog lite längre tid, och det började mindre bra! Trots att jag noga talat om för Melvin att på Flower Team får man gå försiktigt och se men INTE röra, så kliade det för mycket i fingrarna. Hans ständiga kommentar var: WOW kolla mamma så fint! Helt plötsligt ser jag honom hålla en stor blå julgranskula och nästan sekund ser jag tusen bitar av samma kula utspridda över golvet! Usch, den där matta och svettiga känslan som jag kämpat så emot hela veckan sköljde över mig. Men en jättesnäll tjej som jobbade där kom och räddade oss och som tur var blev hon inte alls arg på oss och pratade bort mina önskemål om att få betala för kulan. Efter denna lilla händelse, satt Melvin snällt i kundvagnen resten av tiden. Han blev nog själv lite förnärmad av det hela. Jag hittade allt jag tänkt mig, allt från blommor till oklädda dörrkransar och sen körde jag lättad hem. Resten av dagen har gått i julpysslets tecken! Oliver och Melvin har lekt fint med två klasskompisar här hemma så jag har fått pyssla i lugn och ro. Men nu är jag bara sååååå trött.


                   Julfint i köksfönstret   Min Adventljusstake med blockljus  

                   Nu ska det julpysslas!   Nu är det klart!           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards