Sylvia

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Sylvia - 26 november 2009 12:29

 Julmuggen

  


     Jaha, så var man själv igen! Mannen och barnen har åkt till jobb/skola/dagis och här är så tyst så tyst.....



   

    Läget här hemma är som igår, känner mig fotfarande trött och yr och darrig i kroppen. Önskar det ger med sig snart! Bad Jonas bära ner jullådorna från vinden igår kväll. Tänkte om andan föll på så skulle jag kunna rota lite i dem idag. Har faktiskt väldigt lugnt och fint satt upp två julstjärnor i fönsterna i allrummet uppe och packat upp mina Rolf Berg tomtar. Ringde Cervera igår och kollade så löparen var kvar i butiken och fick lägga undan en till idag så Jonas lovade köra ut och hämta den till mig. Ett ärende mindre för mig imorgon, snällt.

  


Rolf Berg


 


   Idag ska Melvin följa med Hjalmar hem från dagis och Oliver ska för första gången ta sig hem från fritids själv! Jonas jobbar kväll och jag ville han skulle ha bilen idag. Vi bor på ju på Fortuna Terrassen så Oliver ska upp för en jättebrant backe och jag har lovat stå längst upp och vänta på honom. Han var lite nervös för att han inte ska hitta hem, stackarn! Men jag tror det går bra och styrker honom att han är stor och kan gå hem själv. Givetvis innan det blir mörkt ute. Han har blivit så stor min Oliver. Igår läste han läsläxan hur lätt som helst och läsfröken tyckte han blivit så duktig på att läsa så att han fått en extra bok med hem. Lille Melvin följde med Tage hem i måndags från dagis och Tages föräldrar var helt förbluffade över hur lugnt och exemplariskt han uppförde sig och hade frågat hur vi gjort för att få en sådan kille??!! Jonas tackade och förklarade att de var välkomna hem till oss så skulle de få se våra killar på hemmaplan. 


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards