Sylvia

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Sylvia - 25 november 2009 12:59

   Är fortfarande kass! Även om det är bättre käns det som om jag sprungit två maraton och huvudet blivit överkört av en bulldozer eller nått! Gör som doktorn faktiskt sa att jag skulle: stannar hemma från jobb resten av veckan, skulle ändå varit hemma på fredag för att Melvins dagis har planeringsdag och därför stänger ner verksamheten.


   Måste erkänna att jag känner mig uttråkad och blandar läsning i sängen med att blogga lite. Det är 1:a advent på söndag och det är första julen för oss i detta huset. Älskar julen och vill ha det så fint det bara går. I huset i Bårslöv hade man ju koll på var man hade julpyntet från år till år, men nu är detta huset helt annorlunda och jag får tänka i nya banor. Det ska bli kul att få dra igång julpyntandet men nu när tiden börjar bli knapp och krafterna är som bortblåsta känner jag mig lite lätt stressad. Hoppas jag orkar köra ut på Ikea på fredag med Melvin och köpa lite vita blockljus och rött tyg som bordsduk. Ska även inom Cervera där jag sett en löpare i filt som skulle passa vår skänk. Ett sista stopp blir på Flower Team där jag ska köpa kransar till ytterdörren, vi har dubbeldörr så jag behöver två som jag själv tänkt dekorera och så lite julblommor såklart. Blir trött bara av att skriva vad jag ska göra!  Min tanke är att jag sedan på lördag ska köra racet hemma! Älskar Rolf Berg tomtar så det har blivit några stycken under årens lopp. Jonas har som tradition köpt en ny till mig för varje år och sedan har jag ärvt från min älskade farmor och hennes syster. Ska göra samma adventsljusstake med blockljus och mossa som jag gjorde förra året för den blev så himla fin. Har fått tag på julstjärna på fot till alla mina fönster, hade två sedan Bårslöv. Barnen ska som tidigare år själva få pynta sina rum så har de att göra medan jag och Jonas hjälps åt med det andra. Jag vill gärna pyssla själv men Jonas brukar ta undan lampor, hjälpa till med gardinupphängning och att bara rycka in när det behövs. Julmusik spelandes under tiden såklart!


   På söndag är det inte bara 1:a advent utan även julskyltning i Helsingborg. Vi har som tradition att gå på den med våra vänner och deras barn och sedan när vi är lagom frusna kör vi hem till oss och driker glögg, äter pepparkakor och bara myser. Hoppas innerligt att jag orkar genomföra detta. En tradition som pågått i 15 år utan att vi ställt in.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards