Sylvia

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Sylvia - 7 november 2009 22:42

   I torsdags var det utvecklingssamtal med Oliver och hans fröken. Stackars Oliver var nervös för han tycker fröken är sträng och han visste med sig att han pratat fastän fröken sagt att man skulle vara tysta, så han var ju nu rädd för att fröken skulle vara arg och skälla på honom inför oss. Stackarn! Men hans oro var obefogad, fröken var jättenöjd med Oliver och han tillhörde verkligen inte dem som fröken brukade skälla på. Han är en sifferkille och duktig på matte (pappas gener) och ordningsam. Läsningen går framåt och det är bara några bokstäver han hänger upp sig på ibland. Fröken tyckte också att Oliver kommit bra in i klassen med tanke på att vi flyttade hit i somras och allt fortfarande är nytt för honom. Så det var två väldigt nöjda och stolta föräldrar och en lättad Oliver som lämnade klassrummet denna torsdag.


   Idag firade vi Jonas som fyller år även om vi inte ska ha släktkalas förrän om två veckor! Hela tjocka släkten fyller ju år nu på höstkanten så vi får slåss om helgerna som kalasen ska läggas. Men jag och barnen firade honom givetvis. Barnen ritade teckningar och slog in dem medan jag körde till bageriet och köpte nybakade bullar och goda pålägg till frukost. Istället för tårta blev det en chokladboll med ett ljus i, man tager vad man haver! På förmiddagen var killarna och Jonas på fotbollsträning och jag passade på att våtdamma hela huset och dammsuga, skönt att få göra det utan avbrott. Är så glad för att städningen i detta huset går så mycket snabbare och lättare eftersom vi helt enkelt inte har så mycket möbler och prydnadssaker som ska dammas, precis som vi ville ha det. På eftermiddagen var det kalas hos Jonas moster och morbror i Häljarp. God grillbuffé och äpplekaka stod på menyn, super gott! Kom hem nu för en 45 minuter sedan med två jättetrötta killar som bara ville krypa till sängs, de somnade på 2 minuter. Ska själv också hoppa i säng, har varit jättetrött idag, kanske för att jag fortfarande är lite förkyld. Imorgon är det farsdag och nytt firande av Jonas, svärfar Johnny och min egen pappa. Det blir en vända till Svalöv där det blir lunch och sedan tar vi eftermiddagsfika hos mina föräldrar i Helsingborg, sen är helgen slut igen...galet fort går helgerna alltså!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards