Sylvia

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Sylvia - 23 september 2009 15:50

   Om du frågade mig i fredags hade det blivit det första även om de såg ut som det sista!! Hängde ni med?

Hade en superstressig dag på jobbet och hant precis med det jag skulle innan det var dax att köra och hämta barnen. Olivers skola hade stängt för planering denna dag därför hade han varit på fritids hela dagen. Där hade de som ville fått göra masker och Oliver som faktiskt är väldigt mån om sin lillebror (även om han inte alltid visar det) hade givetvis försökt hinna göra två så lillebror också skulle få en. Detta lilla projekt fick vi avsluta hemma och med väldigt få ingrepp av mig. Se så "söta" de blev. Sedan lekte de fint hela eftermiddagen i det fina vädret.         Mönsterungar eller MONSTERungar?


   Det blev fest i helgen. Alla höll sig friska och dök upp som de skulle och vi fick en trevlig kväll, tyvärr går ju tiden så in i bombens fort när man ska ha trevligt ihop. Vi åt och drack gott och pratade hela kvällen. Tyvärr fick några lämna oss tidigare än vi önskat men sist i säng var vi själva och våra övernattande gäster och då var klockan kring tre. På söndagen var man seg så det räckte och blev över, man tåler inte att vara vaken efter elva nuförtiden! Ola & Carina åt frukost med oss innan de skulle hem och vi till Svalöv för att äta söndagsmiddag och hämta barnen. Vi var inte hemma förrän vid fem på eftermiddagen och alla var vi lika trötta, ingen bra kombination. Stupade i säng strax efter att barnen somnat. Måndagen avlöpte som den skulle och veckan var igång som vanligt trodde jag........men ack nej. Natten till tisdag hade jag svårt att sova och mådde jätteilla och sedan kallade Oliver av samma orsak....och ja ni kan säkert räkna ut resten. Igår var vi hemma hela familjen. Man får ju inte lämna syskon på dagis när man har maginfluensa i familjen, självklart, så Jonas fick komma hem på förmiddagen för att ta hand om honom. Jag försökte sätta Melvin framför en dvd-film på morgonen så att jag och Oliver kunde vila ostört en stund men det höll inte så länge. Tillsist fick jag ringa hem Jonas när jag och Oliver kräkte i varsin spann på varsin sida sängen och Melvin hoppade glatt i mitten av sängen och undrarde när vi skulle gå upp.........................! Fy vad vi var dåliga, jag och stackars Oliver lämnade inte sängen på hela dagen för vi orkade helt enkelt inte. Tur att Jonas kunde komma hem och leka med Melvin och serva oss. Idag är vi mycket bättre och även om jag inte vill tänka så mycket på mat och är helt matt i kroppen så orkar vi vara uppe idag iallafall. Oliver har varit precis som vanligt och är pigg och glad igen. Melvin och Jonas verkar ha klarat sig................vågar jag skriva detta???


Hittade mitt överkast som sagt och hann iväg för att köpa min roskudde lagom till helgen, och såhär blev det!


Rosenkudde     

     

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards