Sylvia

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Sylvia - 10 september 2009 19:00

   home sweet home   Melvin poserar i sitt rum     

   Har varit ledig från jobb idag vilket innebär att man ska hinna med en massa andra saker. Oliver har varit i skolan som vanligt så det gällde att hinna med så mycket som möjligt innan han slutade. Åkte till Råå för att få Melvin klippt. Han satt jättefint hela tiden för han gillar att bli klippt, hon som klippte honom berömde honom och han kände sig nog både fin och duktig när vi var klara. Han fick välja bland alla färgerna hon hade och givetvis skulle han ha alla. Körde direkt till IKEA där vi köpte present till Mormor som ska ha kalas på lördag. Hade lovat honom en glass när vi var färdiga men till hans stora besvikelse var glassen slut och tyvärr lät han halva IKEA förstå exakt HUR besviken han blevSkrikandes! Körde till Rydebäck och hann precis i tid till Oliver slutade. Som tur är har konditoriet här i Rydebäck mjukglass så både Melvin och Oliver fick glass och jag en kopp kaffe. Tog det sedan lugnt hemma, barnen lekte super duper fint på sina rum så jag passade på att duscha av växterna och fixa lite. Halv fem kom en kille som mätte våra fönster och visade olika typer av rullgardinstyger. Barnen fortsatte att leka fint under de 45 minuterna det tog så jag kunde titta i lugn och ro. Sen blev det middag och läxläsning med Oliver. Jonas jobbar länge idag och kommer först vid halv åtta.


   Här hemma har det annars inte hänt så mycket när det gäller det som är kvar att fixa från inflyttningen. Man blir liksom hemmablind och glömmer nästan bort att vi tex inte fått upp tavlor och hyllor! Måste ta tag i det nu för nästa helg ska vi ha gäster både fredag och lördag och då hade det ju varit lite kul om allt var på plats. Har iallafall fått upp min väggtext "Home Sweet Home" i hallen och det blev kanonbra.


  Ska som sagt till Mamma och Pappa på kalas på lördag och det ska bli kul att träffa mina bröder och deras killar igen. Det blir fullt ös antar jag eftersom vi har sex killar tillsammans, men de leker alltid så fint. Ska dock jobba först på lördag och det är inte lika kul kanske men då är det ändå skönt att få komma till dukat bord efteråt!


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards