Sylvia

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Sylvia - 4 september 2009 13:19

   Så var man hemma med sjukt barn igen! Man borde vänja sig men jag tycker det är såååååååååå tråkigt. Min första arbetsvecka och så ska man behöva vabba men tråkigast av allt är att det nu blir lite avbräck för Melvin på dagis. Igår gick det för första gången riktigt bra att lämna Melvin, han grät inte utan vinkade leende när jag gick och jag hade velat ha en sådan dag till både för min och hans skull. Kan inte komma ihåg när det hände sist. Vilken underbar känsla att gå till jobb när man lämnat två nöjda barn på skola och dagis. Det kändes som om vi nu kommit på plats här i Rydebäck. Var fortfarande hög av glädje när jag var tvungen att ta bussen hem efter jobb och gå i ösregn hem med Oliver, Melvin och en kompis till Oliver. Men säg den glädje som varar för evigt (kunde åtminstone varat över helgen!!). Efter middagen blev Melvin jätte hängig och klagade över att han hade ont i huvudet och i kroppen. Han går ju redan på penicilin, han liksom Jonas har streptokocker som skulle behandlas även om de inte varit sjuka så som Oliver och jag varit med halsfluss i omgångar. Feber fick han också så han fick sova hos mig inatt och Jonas intog soffan uppe hos Oliver. Tur att vi köpte en extra bred soffa för vi ville ha möjlighet att sova uppe eller om vi ska ha någon som ska sova över hos oss. Idag är vi då hemma, jag och Melvin. Vi har varit och handlat lite gott till oss i affären här i Rydebäck, men ingenting passar lille herren. Inte ens glass....? Febern är dock borta igen och han är inte helt däckad så vi hoppas bara det var en reaktion på det nya dagiset och deras bakterieflora!! Försöker iallafall intala mig detta då vi fixat barnvakt till imorgon (goa Mimmi från jobb) för vi ska till Thomas och Jenny på kräftskiva, och det hade ju varit VÄLDIGT trevligt att få gå på denna. Hade tänkt övernatta men vi får helt enkelt se hur allt blir nu. Trevlig helg på er alla som orkar läsa min blogg.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards