Sylvia

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sylvia - 7 augusti 2009 10:47

   Igår tog vi en lugn dag på stranden. Jonas och barnen har avancerat  i krabbfisketeknik. Barnen fick två pinnar med snöre. I snörena band Jonas fast stora skruvar som skulle fungera som tyngd (man tager vad man haver), tvättklämmorna lös med sin frånvaro så mina mini-hårklämmor fick rycka in som lockbetehållare. I frysen hittade man mina räkor utan skal (heja GI) som då skulle fungera som lockbete. Grabbarna sprang ivrigt ner till stranden, nu skulle det fångas krabbor! Till deras stora glädje blev det storfångst, hela 20 krabbor gick loss på mina räkor. Till alla djurvänner kan jag lugnt meddela att vi släppte ut dem i vattnet igen när vi gick hem!


   Familjen Andersson kom på besök denna underbara sommareftermiddag. Vi drack världens goaste sommardrink när de kom, tack Teresa & Roger för receptet, drinken var KANON! Provade nytt recept med kycklingspett i hemmagjord koriandermarinad och till detta en lika hemmalagad jordnötssås, till detta blev det klyftpotatis och sallad. Gott om jag får säga det själv! Strax efter åtta promenerade vi ner till stranden och alla engagerade sig i krabbfiske igen och kollade in den vackra solnedgången.


  

Av Sylvia - 5 augusti 2009 22:18

   Första veckan rullar på för fullt. Vi mjukstartade i Lördags med ett spontanbesök i underbara hembygdsparken i Ängelholm. Lite kaffe på termos och en filt sen är det bara att inta ryggläge i gräset och se barnen leka. Tja...nu fick vi ju ändå engagera oss lite. Oliver hittade snabbt en kille att leka med så honom behövde vi inte underhålla, lille MellePelle hittade ingen lekkamrat så det fick duga med oss. Det blev en runda bland alla djuren, vi gungade en stund och lekte i klätterställningarna men allra mest lockade linbanan. Tänk att man inte tröttnar efter en sisådär 25 åk! Skönt hade vi det iallafall.


   I söndags blev det Fortuna Strand i flera långa sköna timmar. Grabbarna letade krabbor och hade faktiskt fiskartur, för en rejält stor krabba och en lite mindre fick de upp ALIVE, annars brukar det mest vara lite "trötta" krabbor som flyter på rygg i hinken. På kvällen gjorde jag en ordentlig matsäck för vi hade tänkt åka till Tosselilla dagen efter.......


   ....men vädret ville annorlunda. Vi vaknade till ljudet av åska och ösregn och insåg snabbt att så skulle resten av dagen tydligen också vara, vi som kollat in SMHI på söndagsmorgonen!! Det var bara att ställa in och hoppas att matsäcken skulle klara sig en dag i kylskåpet. Istället tog jag mig en tur till stan (bara jag, utan man, utan barn). Tyvärr kom jag typ fyra veckor för sent med tanke på rean. På Zebra hade de inga Odd Molly plagg kvar alls! Köpte en ny plånbok istället för halva priset där jag kan lägga mina pengar som jag sparade nu när det inte blev några klädinköp!!!! Jonas blev nog glad för att ha en sådan duktig fru, eller hur? På eftermiddagen kom Thomas, Jenny och Liam på fika och lite käk, mysigt.


   Tisdag och fint väder = nytt försök att åka till Tosselilla. Det blev en helt underbar dag. Perfekt väder och lagom med folk. Det märks att de flesta semestrar är slut. Vi mötte storebrossan med familj utanför grindarna till Tosselilla. Barnen lekte fint och vi vuxna hade också en njutbar dag. Vi gjorde allt man kunde göra där, allt från att vaska guld till att bada. Dagen avslutades med grillning i familjen Hägerströms stuga som de hyr i Ystad. Vi var hemma i Rydebäck vid 22.30 med två sött sovande killar som vi bara bar upp till deras sängar.


   Idag har vi haft mormor och morfar på besök. De passade killarna några timmar medan jag och Jonas gick på vernisage  hemma hos en amerikansk dam i Båstad. Hon öppnade upp sitt hem bara några timmar för speciellt inbjudna. Fina målningar och det hade verkligen varit kul att äga en men prisklassen låg lite högt om man säger så! Kul att få vara med på denna tillställning med gott tilltugg och dryck och med Jesper Aspegren som konfransier.


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards