Sylvia

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Sylvia - 24 juli 2009 11:01

   Nu fungerar uppkopplingen igen så nu kan jag äntligen uppdatera bloggen!


   Fredagen den 10:e juli kom möblerna, monterade och inburna. Toppen! På lördagen klockan 8 kom lastbilen och två flyttkillar, även Johnny och Thomas kom för att hjälpa oss. Barnen blev hämtade av farmor & Bette för att de skulle slippa värsta flyttröran. Jag körde till Rydebäck och tog emot lastbilen när den kom första vändan med våra möbler och flyttkartonger. Grabbarna slet och jag hjälpte till så gott jag kunde men eftersom de skötte det snyggt började jag packa upp. Köket och vårt nya vitrinskåp och skänk fylldes till brädden. När klockan blivit tre var det dax att skicka hem flyttkillarna. Totalt två rundor blev det så det var väldigt smidigt med lastbil. Johnny skickade vi hem vid tiotiden och själv höll vi på till 01.30 Något trötta.


   Eftersom barnen sov över hos farmor och farfar kunde vi jobba på ostörda direkt vi slog upp ögonen på söndagen. Framåt em kom de med barnen som var spända av förväntan. Jag hade blivit klar med Melvins rum men Oliver hade önskat få packa upp sina saker själv och självklart skulle han få det. Vi tog en snabb fika med farmor och farfar och även en runda med skrindan ner till stranden innan vi vinkade av dem. Oliver började direkt att fixa på sitt rum och Melvin och Jonas testade badkaret! När det närmade sig nattning kom Oliver t o m själv och sa att han ville gå och lägga sig i sitt nya rum. De somnade fint. Vi fortsatte uppackningen långt in på natten.

TUSEN TACK Johnny, Carola & Bette för att ni tog barnen under flytthelgen, tack vare det kom vi längre med uppackningen än vi vågat drömma om.


   Hela vecka 29 var vi lediga för att komma mer iordning i huset. Allt flöt på bra och vi varvade uppackning med strand- och lekplatsbesök. Grannen kom och bjöd in oss på kaffe för de tyckte vi behövde ta en paus. Oliver och Melvin badade i deras jättefina saltvattenspool. Trevligt. På onsdagen hade vi kommit så långt att vi bjöd hit mina föräldrar och Lalle med familj på fika och middag. Mysigt. Vädret har ju varit fantastiskt så en kväll gick vi ner till stranden och barnen badade och vi tog en kopp kaffe på Fortuna strandkrog och fick sällskap av våra grannar och en underbart fin solnedgång. Jag och Jonas tycker vi har hamnat i paradiset. På fredagen gjorde vi ingenting i huset. Vi spenderade dagen på stranden tillsammans med Lalle & Alvin och på kvällen var vi inbjudna till Olas & Carinas grannar; Lotta & Stefan på grillkväll. Vädret blev sämre under lördagen och söndagen vilket inte gjorde oss någonting eftersom vi behövde ge oss ut på inköpsrunda. Det blev ett datorbord och en tv-bänk till ovanvåningen och lite andra småsaker. Oliver & Melvin var lagom roade! Oliver längtade hem till Rydebäck sa han :-)!


   Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Barnen är på fritids/dagis och jag och Jonas jobbar. Det märks tydligt nu att vi inte tagit det lugnt sista tiden. Före flytten blev det sena kvällar pga allt som skulle packas ner och nu i tio dagar har vi hållit på dagar och sena nätter med att komma iordning i nya huset, det känns nu. Ovanpå det har jag fått halsfluss, not funny! Håller tummarna för att barnen inte hunnit bli smittade. Vi jobbar nästa vecka också sen ska vi ha RIKTIG semester i tre veckor. GÖTT!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards